رویدادهای تعمیر و نگهداری در آینده وجود دارد که ممکن است خدمات ما را تحت تأثیر قرار دهد اطلاعات بیشتر

رفع مشکل صفحه سفید در جوملا پرینت


رفع مشکل صفحه سفید یا Blank Page در جوملا

 

برخی اوقات ممکن است به علت تغییر برخی کدها در سایت شما یا حتی نصب یک افزونه پس از رفرش کردن صفحه اصلی سایت جوملایی خود با یک صفحه سفید مواجه شوید.

در این راهنما بنا داریم به شما نشان دهیم که چطور می توان علت مشکل را یافته و آن را برطرف نمود.

اولین چیزی که نیاز داریم این است که بدانیم مشکل از کجاست، در زیر  گزینه برای یافتن علت مشکل ارائه می دهیم.

راهکار اول : تغییر Error   reporting   به  maximum

وارد محیط مدیریت جوملا شده و در بخش Global Configuration  گزینه  Error reporting  را بر روی Maximum  قرار دهید.

در صورتی که به بخش مدیریت سایت جوملایی خود دسترسی ندارید می توانید این تغییر را به طور مستقیم و در فایل configuration.php   خود اعمال نمایید. برای این کار تغییر زیر را اعمال نمایید:

public $error_reporting = 'development';

راهکار دوم : تغییر فایل در FTP

به اکانت FTP  سایت جوملایی خود وارد شده ، فایل Index.php  را در ریشه سایت خود یافته و آن را دانلود نمایید.

فایل را با یک ویرایشگر متنی به طور مثال notepad++  بازگشایی نموده  و کد زیر را پس از خط اول این فایل قرار دهید:

ini_set('display_errors', TRUE); error_reporting(E_ALL);

 پس از انجام یکی از مراحل فوق شما می بایست،  اکنون خطاهایی در صفحه نخست سایت جوملایی خود مشاهده نمایید.

بعد از آنکه متوجه علت ایجاد مشکل در سایت خود شدید، زمان آنالیز آن فرا رسیده است، به احتمال زیاد شما خطاهایی همانند شکل زیر مشاهده خواهید کرد.

 اگر حتی نام افزونه را هم نتوانستید بیابید، احتمالا یک خطا مشاهده میکنید که در این مواقع، به این معنی است که یه اشکال در فایل های هسته جوملا وجود دارد.

 در این صورت می بایست فایل مربوطه را باز کرده ، به خط اشاره شده مراجعه نموده و در صورتی که خطا قابل تشخیص و رفع است، آن را اصلاح نمود ، در غیر این صورت فایل سالم را از پکیج رسمی جوملا استخراج و جایگزین فایل مشکل دار نمایید.

وجود مشکل در افزونه ها، غیر فعال نمودن افزونه

ساده ترین راه این است که وارد فایل منیجر یا FTP  سایت خود شده، و در صورتی که به طور مثال مشکل از یک کامپوننت است به پوشه components و سپس نام پوشه همنام با آن کامپوننت را ویرایش و یک پسوند مثل _disabled  به آن اضافه نمایید.( همین گونه است در رابطه با پلاگین ها و اکستنشن ها(

در این مواقع ممکن است نیاز داشته باشد که نام فولدر افزونه مورد نظر در بخش مدیریت سایت جوملایی یعنی داخل پوشه administrator به همین ترتیب ویرایش نموده و تغییر دهید.

وجود مشکل در فایلهای هسته جوملا

اگر هیچ افزونه ای را نصب ننموده اید و اعتقاد دارید مشکل مربوط به فایل های هسته جوملا می باشد، این فایلها را مجددا" جایگذاری نمایید، برای این کار نسخه اصلی را دریافت نموده و فایلها را بغیر از configuration.php   آپلود و بر روی فایلهای موجود rewrite  نمایید.

مشکل هنوز پا برجا  است؟

می توانید با سازنده افزونه مشکل دار ارتباط برقرار کرده و مورد را در میان بگذارید، یا به صفحه پشتیبانی افزونه مراجعه و  bug fix  ها و یا راهکارهای موجود را دریافت نمایید.

خطای مشاهده شده را پس از حذف عوامل اختصاصی از قبیل نام سایت و پوشه نصبی خود در گوگل جستجو نموده و راهکارها و تجربیات دیگران را بیازمایید.

از یک پشتیبان جوملا/ وب سایت و یا کارشناس طراحی وب برای بررسی و رفع مشکل خود، بهره بگیرید.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

  • 52
« برگشت